ראשית, ועוד בטרם פרסום המכרז לתפקיד, חלק מהרשויות מחוייבות לקבל את אישור משרד הפנים לעצם קיומו של התפקיד (בקשת "נחיצות משרה"). אישור אגף בקרת הון אנושי יינתן בין השאר בהתאם למבנה הארגוני של הרשות (הכולל את בחינת מספר העובדים שיוכפפו לתקן הניהולי המבוקש) ולמגבלות התקציב שלה, זאת לאחר קבלת חוות דעת מהמחוז.
לאחר קבלת האישור, יפורסם המכרז. הזוכה במכרז יחתום/תחתום על חוזה אישי מול הרשות והחוזה יישלח לאישור אגף בקרת הון אנושי במשרד הפנים (בחלק מהרשויות). במסגרת אישור החוזה יבחן האגף את תקינות המכרז (והתאמתו לאוגדן תיאורי התפקידים) ואת עמידת המועמד/ת שזכה/זכתה בתנאי הסף של המכרז. רק לאחר בחינה זו יינתן אישור המשרד להעסקה בחוזה אישי.
שימו לב! חשוב מאוד להקפיד על קיום התהליך בצורה נאותה ולוודא את תקינות האסמכתאות, על מנת להימנע מתקלות או מדרישה לקיום מכרז חוזר.